در جهت خرید هود آزمایشگاهی باید به موارد زیادی توجه نمود، چرا که این هودها نقش بزرگی در تهویه ی  هوای آزمایشگاه های مختلف خواهند داشت و بخاطر همین موضوع این هودهای آزمایشگاهی به عنوان وسیله ی مهم برای حفظ جان پرسنل شناخته شده است.

 باید بدانیم که هود آزمایشگاهی کار مکش گازهای خطرناک از درون محیط آزمایشگاه به بیرون و همچنین فراهم آوردن محیطی سالم و نیز بدون خطر برای کارکنان ایجاد می کند. در واقع یکی از نکات خرید هود آزمایشگاهی می تواند دقت بیشتر به این پروسه و همچنین باید گفت، پروسه ی مکش و تهویه برای یک هود آزمایشگاهی خواهد بود.
از آنجایی که هود آزمایشگاهی محیط آزمایشگاه را در مقابل هر گونه نشت مواد شیمیایی و نیز آتش سوزی ایمن خواهند کرد، در هنگام خرید این مدل هود ها باید از سالم و دقیق بودن این دستگاها اطمینان پیدا کرد. در ادامه شما را با نکات مختلف هود آزمایشگاهی برای محیط های پرخطر آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با نکات مختلف خرید هود آزمایشگاهی

  • اندازه و فضای مورد نیاز هود آزمایشگاهی

قبل از اینکه فرد تصمیم به تهیه یک هود آزمایشگاهی داشته باشد، باید عوامل زیادی را مورد توجه قرار دهد. شما باید از خود سوال کنید که آیا فضای کافی برای قرار دادن هود جدید دارید یا خیر. مهمترین عامل این می باشد که اطمینان پیدا کنید که به خوبی از مسیرها و تهویه ها دور باشد. 
همچنین، آن را از درگاه و نیز تهویه هوا با فاصله قرار دهید. به این ترتیب ، هود آزمایشگاهی شما بدون هیچ گونه دخالت در کارهای روزانه شخص به طور کارآمد عمل خواهد کرد. اثربخشی هود نیز با نوع محیطی که در معرض آن قرار گرفته است متفاوت می باشد. بطور مثال یک پزشک باید با توجه به محیط خود یکی از انواع این هودهای آزمایشگاهی را خریداری کند.

  • محیط مناسب جهت قرار گیری هود آزمایشگاهی

با توجه به اینکه برخی از شرکت ها قابلیت تولید هودهای مقاوم نسبت به مواد شیمیایی را دارند. دانستن نوع مواد شیمیایی مورد نظرتان می تواند یک راهنمای عالی برای دانستن نوع هود آزمایشگاهی جهت خرید باشد.


راهنمی خرید هود آزمایشگاهی

  • هزینه نصب

درست همانند سایر کالاها، قیمت هود نیز به دلایل مختلف متفاوت می باشد. این مسئله می تواند بدلیل اندازه، نوع، برند و کیفیت متغیر باشد. با توجه به قیمت خرید، هزینه نصب نیز تعیین می شود، زیرا هود با کیفیت بالا به خدمات نصب کننده های حرفه ای از تولید کننده هود آزمایشگاهی نیاز خواهد داشت.
علاوه بر این، هزینه نصب بستگی به تعداد هود آزمایشگاه دارد که مایل به نصب آن هستید. این امر به این دلیل است که، در مقایسه با یک واحد جهت نصب، به زمان و تلاش اضافی نیاز خواهد بود از این رو قیمت به طور خودکار افزایش می یابد. با این حال، برخی از تولید کنندگان هود، نصب های رایگان را ارائه می دهند، بنابراین این می تواند ارزان تر محاسبه می شود و فقط هزینه  نگهداری باقی می ماند.

  • فضای کافی جهت نصب هود آزمایشگاهی

شیوه نصب هودهای آزمایشگاهی نیز به ویژه در مورد کارآیی آن ها اهمیت بالایی دارد. باید پنج اینچ فضا بین هود و همچنین دیوار در نظر گرفته شود. برای دستیابی به این هدف، همیشه باید قبل از خرید هود آزمایشگاهی، کیفیت هود را با دقت بررسی نمایید. 
یکی از دلایل نیاز به این فضا برای این است که مواد مضر توانایی خروج از این منطقه را داشته باشند و دلیل دیگر برای اطمینان از محفظه، جلوگیری از گسترش بخار خطرناک به درون تاسیسات می باشد. این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که یک تسهیلات با حلال ها فعالیت می کند. علاوه بر این موارد، هودهای آزمایشگاهی یافت می شوند که می تواند باعث خاموش شدن آتش گردد. در صورت بروز مواد شیمیایی بیش از حد و قابل اشتعال، این مورد برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

خرید هود آزمایشگاهی

 

  • توانایی نظارت مستمر بر جریان هوا

بررسی مقدار هوای جریان یافته در داخل و خارج از هود آزمایشگاه بسیار اهمیت دارد. برای کارآیی بیشتر، باید راهی در جهت اطمینان از جریان هوا کافی به هود ایجاد شود. به همین خاطر، خرید هود  با مانیتور هوا را در نظر داشته باشید. 
این مورد یک جریان متعادل از سرعت هوا را فراهم خواهد کرد و در صورت وجود هوای اضافی و بیش از حد، هود مورد نظر برای اطلاع از هرگونه تهدید احتمالی به کاربر اطلاع خواهد داد، یک سیستم خوب و کارآمد نه تنها باید شامل این ویژگی ها باشد بلکه باید از ویژگی های خودکار نیز برخوردار باشد. در واقع  هود در صورت بروز هرگونه موارد غیرمعمول و نامناسب نیز می تواند تشخیص داده و آن را متوقف کند.

چگونه هود آزمایشگاهی مناسب را انتخاب کنیم؟

برای پاسخ به این سوال با توجه به مطالبی که در ابتدای مقاله بیان شد، اولین نکته برای انتخاب باید کاربرد  هود آزمایشگاهی باشد، شناسایی مواد شیمیایی و فرآیندهایی که استفاده خواند شد. آیا آنها قابل اشتعال خواهند بود یا خورنده می باشند؟
برای کارهای آزمایشگاهی با میزان مواد سمی کمتر، محفظه های بدون کانال که از فیلترهایی برای کنترل خطرات موجود در هوا استفاده خواهند کرد، را می توان مناسب دانست. اندازه های معمولی هود آزمایشگاهی از 3 تا 8 فوت متغیر می باشند، بنابراین در صورت نیاز به قرار دادن تجهیزات در درون واحد، این را در نظر بگیرید. هر نوع مواد هود آزمایشگاهی، از جمله فولاد پوشش داده شده با اپوکسی، فایبرگلاس و یا رزین پلی، مقاومت حرارتی و همچنین مزایای سازگاری خاصی را ارائه خواهند داد.
بسیاری از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی از دستگاه‌های مهارکننده استفاده خواهند کرد تا کاربر را از خطراتی احتمالی که با آن‌ها برخورد دارد مصون نگه داشته و حفظ کند. این دستگاه ها اغلب با نام های مختلفی از جمله هود آزمایشگاهی کشت سلولی، هودهای کشت بافت، هودهای جریان آرام، هود  PCR ، هود ایمنی زیستی شناخته شده اند. 


نکات خرید هود آزمایشگاهی


با این حال، نکته مهمی که باید به آن دقت نمایید این مورد است که همه این دستگاه‌ها سطح حفاظتی یکسانی را ارائه نخواهند داد. ویژگی مشترک به این صورت است که تجهیزات جریان هوای آرام را برای یک منطقه کار “تمیز” فراهم نماید. در واقع کارهای مربوط به عوامل خطرناک همیشه باید در یک دستگاه نگهدارنده مناسب صورت گیرد تا از اپراتور محافظت شود.
 درک ویژگی های ایمنی هر دستگاه و در نظر گرفتن کاربرد آنها در تحقیقات شما قبل از خرید  بسیار اهمیت دارد و می توانید این موارد و نکات را به عنوان راهنمایی برای خرید کارآمد هودها مورد استفاده قرار دهید. 
علاوه بر این موارد، توصیه می شود به تولید کنندگان هود واجد شرایط مراجعه کنید. این امر برای اطمینان از دستگاه خریداری شده و خدمات بلند مدت ضروری می باشد.
برای یک گزینه مطمئن تر، توصیه ما این است که در جهت ارزیابی با متخصصان و تولید کنندگان مختلف مشورت نمایید. تولید کنندگان با تجربه هستند و می توانند جزئیات قابل توجهی را در مورد کاربرد هود به شما ارائه دهند. در این زمینه تیم متخصص شرکت آرکا راد تجارت می تواند به شما راهنمایی لازم را در جهت انتخاب هود آزمایشگاهی مناسب ارائه نماید و پس از انجام ارزیابی های مورد نیازتان، تصمیم گیری در جهت انتخاب نوع هود برای شما آسان تر خواهد شد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در دفتر مرکزی با شماره 02144032040 تماس حاصل فرمایید.

محصولات مرتبط