top

میکروسکوپ فلورسنت مدل ( B-383FL )

خلاصه توضیحات

 

 

میکروسکوپ فلورسنت مدل ( B-383FL ) کمپانیOPTIKA  

 

Nosepiece : Quintuple revolving nosepiece, rotation on ball bearings

Eyepieces: WF10x/20 mm, high eye-point and secured by screw

Head :  Trinocular (fixed 50/50), 30° inclined, 360° rotating. 

Observation mode: Brightfield, HBO fluorescence

Specimen stage: Double layer rackless mechanical stage, 233×147 mm, 78×54 mm X-Y range.

Focusing: Coaxial coarse (adjustable tension) and fine focusing mechanism with limit stop to prevent the contact between objective and specimen 

Condenser: Abbe N.A. 1.25, with objective-coded iris diaphragm, focusable and centerable.

Transmitted illumination (Fixed Koehler type): X-LED3 with white 3.6 W LED (6,300K) with brightness control. Multi-plug 100-240Vac/6Vdc external power supply.

 

 

اشتراک گذاری این محصول

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین میکروسکوپ‌های مورد استفاده در علوم بیولوژیکی میکروسکوپ فلورسانس است این میکروسکوپ منبع نوری با شدت بسیار بالا را به ‌کار می‌گیرد که بخش‌های فلورسنت را در نمونه مورد نظر، تحریک می‌کند. این بخش‌های فلورسنت بازتابی با انرژی کمتر و طول موجی بلندتر از خود ساطع می‌کند که در این حالت تصویری با بزرگ‌نمایی مناسب از نمونه ایجاد می‌شود. این ویژگی به محققان توانایی مشاهده اندامک‌های موردنظر یا ویژگی‌های منحصربه‌فرد سطح نمونه مورد بررسی را می‌دهد.

کاربرد این میکروسکوپ :

مشاهده سلول‌های خاص در یک جمعیت بزرگ‌تر با تکنیک‌هایی مانند FISH

تصویربرداری از اجزای ساختاری نمونه‌های کوچک مانند سلول

تصویربرداری از مواد ژنتیکی درون سلول DNA و RNA

انجام مطالعات زیست‌پذیری در مورد جمعیت‌های سلولی

 

در اصل وظیفه اصلی میکروسکوپ فلورسانس این است که اجازه می‌دهد، پرتو نور بر نمونه مورد نظر بتابد و سپس نور بازتاب شده از نمونه با انرژی کمتر را جمع‌آوری کند. میکروسکوپ فیلتری دارد که فقط اجازه تابش پرتویی خاص با طول موج مشخصی که با ماده فلورسنت مورد استفاده، مطابقت دارد را می‌دهد. تابش این اشعه با اتم‌های درون نمونه برخورد کرده و الکترون‌های موجود در آن را برانگیخته می‌کند و به سطح انرژی بالاتر می‌برد. زمانی که این الکترون‌ها به حالت استراحت برمی‌گردند، به سطح پایین‌تری از انرژی می‌رسند و از خود نور ساطع می‌کنند. برای قابل تشخیص شدن این نور (قابل مشاهده برای چشم انسان)، فلورسانس ساطع شده از نمونه، از یک نور تحریکی روشن‌تر در فیلتر دوم جدا می‌شود. این کار به این دلیل انجام می‌شود که نور ساطع شده دارای طول موج بلندتر و انرژی کمتری نسبت به نور روشن کننده سطح است

 

 

 شرکت آرکا راد تجارت ( سهامی خاص ) با نام تجاری ARTECO  تاسیس سال ۱۳۸۸ ،  وارد کننده تجهیزات آزمایشگاهی، تحقیقاتی و کنترل کیفی از برند های معتبر بین المللی میباشد که کلیه دستگاه های قابل ارائه این شرکت مشمول یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش میباشند لذا خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر ، دریافت کاتالوگ محصولات و نیز  پیش فاکتور  با کارشناسان علمی و فروش این شرکت تماس حاصل بفرمایید.

 

product

بروشور را دانلود کنید :

دانلود