top

کوره الکتریکی 2.5 لیتری 1700 درجه

خلاصه توضیحات

 

 

ساخت ایران با یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش

اشتراک گذاری این محصول

مشخصات فني کوره الکتریکی 1700 درجه ساخت ایران

مشخصات عمومي :

 نوع دستگاه  : کوره الکتریکی با سيستم تشعشعی

حجم محفظه عملیاتی : 2.5 Liter

حداکثر دمای طراحی  :  1800 °C

حداکثر دمای کارکرد دائم :  °C 1680  با قابلیت تنظیم دما

 ابعاد مفید داخلي كوره (h×w×d)  (H*W*D)  mm  160×120×130

حداکثر توان الکتريکی :  4  KW  با قابلیت تنظیم الکترونیکی سطح توان ( با توجه به محاسبات اولیه )

سيستم تغذيه :  شبکه تک فاز و جريان متناسب با توان دستگاه

مشخصات اسكلت فلزي:

سازه، اسكلت اصلي و پوشش خارجي دستگاه بصورت مبله طراحی شده و با در نظر گرفتن مقاومت مكانيكي لازم جهت ساختار اصلي دستگاه از فولادهاي ST 37 و بصورت چند پارچه مي­باشند كه با روش­هاي جوشكاري و ساير روش­هاي اتصال به يكديگر متصل مي­گردند.

پوشش خارجي دستگاه از ورق­هاي ST 37 تشكيل يافته كه به جهت تقويت سازه فلزي داراي فرم­هاي خاص مي­باشد. پوشش فوق با قابليت باز شدن از اسكلت اصلي دستگاه، بگونه­اي طراحي گرديده كه درصورت نياز به تعمير به راحتي بتوان به نسوز و قطعات داخل كوره دسترسي داشت.

كل اسكلت فلزي و پوشش­هاي خارجي دستگاه به انضمام متعلقات جانبي جهت حفاظت درمقابل تغييرات محيطي با رنگ الکترواستاتیک مقاوم و ضد خش پوشش داده شده­اند.

مشخصات محفظه داخلي و ايزولاسيون:

نسوز كوره ترکیبی از جنس آجرهای نسوز ، برد و سراميك­هاي آلومينايي با دماي كاركرد 1800ºC ، ساخت كمپاني RATH  اتریش طراحي مي گردد . اين نسوز در ناحيه كف با در نظر گرفتن شرايط بارگذاري، با مقاومت مكانيكي بالا مي­باشد.

جهت ايجاد مقاومت مكانيكي بالاتر و عدم ريزش نسوز، كليه قسمتهاي نسوز داخل كوره با استفاده از يك کوتینگ خاص پوشيده مي­گردند. سقف كوره به جهت مقاومت و استحكام بیشتر در مقابل خزش ، با فرم­دهي خاص و در میانه ، مسلح شده با لوله های آلومینیایی طراحي مي­گردد.

ايزولاسيون كوره شامل 2 ديواره عايق از جنس برد و بلوك­هاي سراميكي 1600 و 1400 درجه با ضريب انتقال حرارت بسيار پايين بوده كه با در نظرگرفتن فاصله هوايي بين دو جداره علاوه برعملكرد مطلوب به عنوان عايق وعدم اتلاف حرارتي ،دماي ديواره خارجي كوره نيز داغ نخواهد شد. قسمت داخلي درب و پنل جلوي كوره از جنس استنلس استيل بوده و داراي مقاومت بالا در مقابل حرارت و زنگ زدگي مي­باشد.

مشخصات و نحوه حركت درب:

نوع درب باز شونده از روبرو و نحوه حركت آن توسط يك مكانيزم مكانيكي و مشابه اضلاع روبروي يك  متوازي الاضلاع بوده و در هنگام باز بودن ، قسمت داغ درب از اپراتور دور مي­باشد. قفل درب داراي ايمني لازم است و براحتي باز و بسته مي­گردد .

مشخصات کف و نحوه بارگذاری :

کف کوره بصورت ثابت و بارگذاری توسط اپراتور انجام میشود.

مشخصات حرارتي و نحوه استقرار المنتها:

المنت­هاي كوره بصورت U شكل، از جنس مولبدنيوم دي سيليسايد و از نوع سوپر  1800 ºC مي باشد. اين المنت­ها  به جهت ايجاد يكنواختي حرارت در ديواره­هاي جانبي كوره با توزيع يكدست مستقر مي­گردند.

مشخصات سيستم كنترل حرارت:

به منظور انجام يك كنترل دقيق بر روي دماي محفظه داخلي از يك ترموكوپل با مغزی Type B (Pt-Rh) ساخت كمپاني JUMO استفاده شده که به عنوان سنسور اصلي به سيستم كنترل متصل خواهد گردید.

خروجي  اين سنسور به واسطه PID  کنترل قابل برنامه با صفحه لمسی مدل سری PC  با قابلیت کنترل نرخ رشد دما و اجرای ده برنامه حرارتی در منحنی زمان ، دما  بعنوان کنترلر اصلی و تثبیت دما  به شرح مشخصات فنی زیر مجهز می گردد:

کنترل قابل برنامه­ریزی با قابلیت اجرای 10 برنامه زمان ، دما و اجرای شیب­های حرارتی

کنترل هوشمند بصورت PID با تنظيم اتوماتيك و دستی ضرايب D, I , P

قابلیت کنترل سطح توان مصرفی دستگاه در هر یک از رمپ های برنامه بصورت جداگانه

کیبورد  لمسی و نمایشگر دیجیتال بر روی منحنی و قابلیت  اتصال برنامه ها به یکدیگر ،

قابلیت صدور فرمان های خاص برای تجهیزات جانبی دستگاه متاثر از برنامه

قابلیت برنامه ریزی در سیستم کولینگ

مجهز به یک ترموستات ثانوی دیجیتال در داخل برد اصلی بعنوان سیستم حفاظتی دما ( Police System )   

دو ورودي يونيورسال ( مولتي ) شامل انواع ترموكوپل RTD, و سيگنالهاي استاندارد

شش خروجی دیجیتال و یک خروجی آنالوگ ( 4 — 20 mA )

مشخصات توان و سيستم انتقال قدرت دستگاه:

درهنگام استفاده از كنترل­هاي PIDيا قابل برنامه ريزي  در فاصله زماني بسيار كوتاه فرمان­هاي مكرر به كانكت­هاي الكترومكانيكي ( كنتاكتورها) اعمال مي­شود كه اين قطعات كارائي مناسب از خود بروز نداده و ضمن سر و صداي زياد با جرقه­هاي ايجاد شده ناشي از اندوكتانس بار بسيار سريع فرسوده مي­گردند.

به همين دليل سيستم انتقال قدرت در اين دستگاه با استفاده از يونيت­هاي تريستوري شامل دوبل تريستورهاي semicron ساخت كشور آمريكا و هيت سينك هوا خنك متناسب با ميزان جريان عبوري از تريستورها و حسگرهاي حرارتي مستقر بر روي آن­ها طراحي مي­گردد. يونيت­هاي مذكور از طريق يك برد الكترونيك واسطه عمل مي­نمايد. اين عمل متناسب با خروجي كنترل انتخاب شده بر روي سيستم به دو صورت زير عمل مي­نمايد.

روش سوئيچينگ با سيستم zero cross

دركنترل­هاي با خروجي رله ميزان انرژي مصرفي بار توسط قطع و وصل زمان­هاي مصرف كنترل شده و به واسطه برد الكترونيك اين روش توان دستگاه بدون ايجاد هارموني­هاي مزاحم در شبكه در زمان­هاي وصل به مصرف بار خواهد رسيد.

 روش كنترل زاويه آتش phase angel control 

دركنترل­هاي با خروجي پيوسته (آنالوگ) مي­توان بواسطه بردهاي الكترونيك اين روش توان را بصورت پيوسته و بدون قطع كامل و درمحدوده­اي به وسعت 5 الي 100 %  كنترل نمود. لذا ميزان انرژي مصرفي دستگاه تابعي از تنظيم سطح متوسط توان مي باشد.

مشخصات مدار الكترونيكي واسطه:

جهت ارتباط فرامين ارسالي بين كنترل اصلي دستگاه و شبكه قدرت تريستوري از برد الكترونيك ATRA 2006  با قابليت­هاي چندگانه استفاده خواهد شد:

مشخصات تابلو برق

سازه تابلو برق دستگاه بصورت مبله و یکپارچه با سازه دستگاه با موقعيت مناسب و سهولت دسترسي به سيستم كنترل طراحي گرديده است. كه شامل ترانس قدرت فابريك جهت تغذيه المنت­ها، كليه قطعات كنترلي، نمايشي، قدرتي، فرمان، حفاظتي و . . . مي­گردد.

كليه قطعات بكار رفته و اتصالات داخل تابلو اصلي و مورد تائيد خريدار نصب خواهد گرديد.

product

بروشور را دانلود کنید :

دانلود