حمام آب آزمایشگاهی یکی از تجهیزات مهم مورد استفاده در آزمایشگاه به شمار می رود. این حمام برای حفظ دما، یا افزایش دمای مواد شیمیایی خاص به کار برده می شود.در این محتوا قصد داریم مزیت های این حمام آب را برشمرده و ساختار و اجزای تشکیل دهنده آن را بررسی کنیم. همچنین به کاربردهای آن در آزمایشگاه های مختلف نیز اشاره خواهیم کرد.

معرفی دستگاه حمام آب آزمایشگاهی

دستگاه حمام آب آزمایشگاهی از تجهیزات مهم و ضروری مورد استفاده در انواع آزمایشگاه به شمار می رود. این دستگاه به منظور تعدیل دمای مواد شیمیایی، یا حفظ آنها در دمایی ثابت مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی، همانطور که می دانید، بسیاری از مواد شیمیایی، به دلیل واکنش پذیری بالا، ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت مستقیم، دچار احتراق یا انفجار شوند و مشکلات ایمنی متعددی برای آزمایشگاه و افراد شاغل در آن ایجاد کنند. با استفاده از این دستگاه می توان بدون نیاز به حرارت مستقیم، مواد شیمیایی را تحت دمایی خاص گرم کرد، تا مشکلات ایمنی آزمایشگاه به حداقل کاهش پیدا کند.

از محفظه ای دارای آب تشکیل شده است . درجه حرارت آب داخل آن را می توان تا 100 درجه سانتی گراد تنظیم کرد. در حقیقت از دستگاه بن ماری برای تامین حرارت های مختلف بسته به نیاز استفاده می گردد

محصولات مرتبط